7 februari 2014

Finally friday

Fredagen kom som vanligt fortare än väntat, och lika skönt är det varje gång! Idag jobbade jag (vi) 8:30-15:30. En helt vanligt dag på jobbet, fast med fredagsfeelis. Förstås! Och Heidis sista praodag. Sitter och funderar på om jag borde traska iväg över till Amalia, där de har erbjudande om två knippen tulpaner för 10€. Hade ju tänkt hålla mig tills efter sportlovet, men nu lockar det faktiskt med lite blommor... Kanske höjer humöret lite, det mulna tråkiga +- vädret gör mig inte särskilt vårig i kroppen nämligen... Och på tal om sportlov så börjar jag nästan bli sugen på en sista minuten resa. Vårt dagis håller öppet på sportlovet men som det ser ut nu så är det inte speciellt många barn som behöver vård = inte så många tanter som behöver jobba. Har ju tyvärr ingen mertid/övertid att ta ut, så i så fall hamnar jag att ta tjänsteledigt. Och det skulle ju suga ganska stort.. Vet ju heller inte om sambon får ledigt från sitt jobb, men eftersom hans mor och far är på resa just nu men är hemma till sportlovet så borde det ju inte vara SÅ omöjligt. Nå, ännu är det ju bara fantasier, måste nog vänta till nästa veckan ännu för att se hur det ser ut på personalfronten. Men drömma kan man ju alltid!

Ikväll har vi annars genrep på revyn. Första gången jag ska uppträda inför publik på en scen (skolpjäser och sånt räknas faktiskt inte!). Liiiite spännande är det nog. Inte så farligt, ännu i alla fall. Men gissar att det kommer sen när ridån dras upp och nån annan än Alfred faktiskt sitter där i mörkret. Dududunk... Om ni inte bokat ännu tycker jag ni ska göra det nu! Lovar att det är en sevärd revy och att ni får många goda skratt. Om inte annat kan ni ju komma för att vila ögonen på mig, eheheh. 10 föreställningar har vi, med början imorgon, lördag. Sen kommande helg fre, lö, sö och efter det fredag-lördag framtill 8.3. Så ni vet var ni hittar mig på helgerna hädanefter!

Annars har jag inte mycket nytt att berätta. Eller jo, förresten! Igår kom mitt Tupperware-paket:
Saker jag köpte - de två längst till höger: en microkanna och en liten vispskål, + två presenter till året som jag inte kan visa här.
Saker jag fick - de längst till vänster: en stor frukt/grönsakslåda till kylen, en löklåda, en lite sprits, en apelsinskalare, en behållare för t.ex. kakao eller dylikt, en 1l vattenflaska och det allra bästa, en ThermoTup termoskanna! Så som jag sagt tidigare: superbra gåvor när man är värdinna och får bra försäljning!

1 kommentar: