22 februari 2014

En skön lördag i sikte

 Imorse när jag slog upp ögonen (klockan 12, ehm...) bestämde jag att detta ska bli en foto-dag. And so be it!
 Pesupäivä idag! Inser att vi borde skaffa en ny torkställning..
 Mina tulpaner som aldrig lyckas! Igår var de så knoppiga och snygga när jag köpte dem. Hade tydligen satt för lite vatten så när vi kom från revyn hade nästan alla vissnat. Snittade dem, satte i iskallt vatten och hoppades på mirakel. Nå, imorse såg de ut såhär. FÖR mycket vatten, vad annars... Tur så finns det nya på Livsmedel, två knippen för 5€!
 Dagens frukost: Kalltrökt lax med gräslöksfärskost, turkisk yoghurt med honung (fuskar lite...) och müsli.
 Dagens projekt!
 Och en lördags-Mimmi.
 Nytt i badrummet. Korgen har jag tidigare haft mediciner i, men när jag köpte nya medicinlådan tappade den sin funktion. Så den fick bli sköljmedelskorg istället.
 Köpte denna på Blossom för en onödigt dyr peng. Inuti finns en supersnygg handduk. Vet fortfarande inte om jag ska ta bort den och använda den, eller om det är snyggast sådär. Vad säger ni?
 Hittade ju äntligen dendär efterlängtade smyckeslådan på Amalia. Nu stör jag mig på att det är så irriterande att öppna locket varje morgon. HAHA.
Välkommen-skylten föll i backen för andra och sista gången. Gick inte att limma. Så jag köpte en ny "home"-skylt istället. Får se hur länge den hålls...

Så detta är vad jag gjort hittills idag. Som ni säkert förstod på bilden ska Kalle och jag fixa egna tortillas part 2 lite senare. Få sii tå! Men först ska jag hoppa i ytter-träningskläderna och traska iväg till ABC för en promenad med Madde (och kanske Cila, om hon hinner svara). Sen har vi revy kl 20 ikväll. Så sånt program idag.
Ha en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar