1 februari 2013

Fredag första februari

Måste nog erkänna att det var skönt att komma HEM ikväll! Fast det är dammigt och eländigt, tyst och ensamt... Men i alla fall. Skönt att bara slänga sig på soffan och vara. Njuter av tystnaden nu efter en vecka med buller och bång, skoj och stoj... (men har jag sagt att jag har världens bästa jobb??!)

Har alltså varit på dagis mellan 8:40 och lite efter 16 idag. Underbart väder ute! Småttingarna orkade till och med med en kort promenad, så det var riktigt härligt. Hoppas hela februari tänker vara såhär...
Åkte raka vägen till Jeppis när jag slutade. Svängde in via Prisma för att handla lite. Hittade sådär passligt nya ytterbyxor åt mig, för det har jag verkligen behövt denna vecka! Didriksson på -30%, blev strax under 35€. Och sen hade jag ju ett presentkort på 30€, så det var perfekt! Kom mig hem med en kasse full med mat också, för en ganska liten summa. Men överväger nog ändå att börja handla på Lidl igen... Billigast där! (men brukar hamna att springa i fem olika butiker innan jag fått samlat ihop alla veckans nödvändigheter, för att allt inte finns på Lidl). Inte lätt att va fattig...
Hemma kokade jag hastigt två ägg, skalade två morötter, smälte lite spenatsås, och stekte några fiskpinnar. Enkelt och gott, och inte alltför ohälsosamt! Sen var jag ännu duktig och städade badrummet, så jag ska slippa göra det imorgon.


Nu ska jag bara diska och städa undan i köket, så blir det att ladda upp med en portion glass, en Somersby äppelcider, och nån bra film. För de e dags för fredagsmyyyyys! Hade nog hellre haft sällskap, men..
PS. Fortfarande förkyld, och nu har jag sjukt i ryggen också, efter Ellis överrasknings-knyckas igår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar