15 maj 2019

Taklykta

Länge tog det, men nu är äntligen vår taklykta klar! Eller nåja, fönstren är monterade.. Tar väl nog några år innan jag kan säga att den är helt klar, både ut- och invändigt! Taklyktan byggdes alltså i vintras av våra duktiga byggare, samtidigt som de bytte plåttak åt oss. Fönstren har vi beställt från HIT-Nordic (via Excellent trading i Oravais) och satt in själva, med talkohjälp. Nu återstår bara lite foderbräden, fönsterplåtar och ett varv med målarpenseln, så ska det väl börja se bra ut från utsidan. Och ja, jag borde komma på hur jag ska få tvättat dem på utsidan också, då de inte är öppningsbara... Stegen och Enjoskaftet räcker inte för mina 166 centimeter!

Så som taklyktan har sett ut sen mars då den blev färdigbyggd. Fönstren fick vi levererade i slutet av april, men har bara inte fått tummen ur..
Plötsligt händer det!
Eleonore och jag bänkade oss på första parkett medan pappan i huset jobbade. 
Vi har ett hååål i huset.
Tåotchi!
Nummer ett på plats!
 Båda på plats. Snyggt va?
Fin utsikt får vi också! Sen när vi städat bort allt bråte och börjat inreda...

1 kommentar: