23 maj 2019

Liten köksmakeover

En dag i förra veckan hade jag så fruktansvärt tråkigt, samtidigt som kökstapeten sved i ögonen. Sagt och gjort, vi hoppade i bilen och for till Kullas för att köpa en målarburk. Hade med mig en bit av den gråa tapeten för att se vad som skulle passa, och ganska fort drogs jag till en grön färg. Tänkte dock att den kunde bli lite för mörk i det redan svartbruna köket, så jag tog en nyans ljusare än den jag föll för. Visade sig bli hur bra som helst, och väldigt lik sovrumstapeten i färgen. Och bra blev det till slut, efter två varv med målarfärg.

 Före såg fondväggen mot vardagsrummet ut så här.
 Provmålar lite...
 Vitrinskåpet tömt, dags att tejpa lister och börja på!
Slutresultatet! Återigen är färgen svår att fånga på bild, den ser olika ut i olika ljus. Första bilden tagen efter första varvet, sen när allt var tillbaka på sin plats efter varv två. Kulören är Tikkurilas Trend 20 M494. 

1 kommentar: