7 maj 2019

Kamerarullen

Tydligen har jag varit aktiv med att ta bilder under april månad, för nu hittade jag en hel drös till med opublicerade foton. Här ska ni få hänga med lite då igen:

För att fira både påsken och min födelsedag bjöd vi in våra familjer på mat och tårta.
Till förrätt hade vi gjort toast med räkröra, samt ägg med majonnäs.
Två olika sallader blev det till varmrätten: En vanlig grönsallad med massa gott, och så en tomat-mozzarella-basilikasallad.
(Ny)potatisarna halverade vi, kryddade, oljade in och bakade i ugnen, och köttet stekte vi, pepprade samt hade i ugnen till rätt temperatur.
Till efterrätt hade jag gjort min favorit hallontårta. Tyvärr blev den inte så snygg, men desto godare då!
Fick lejdon på att gå och hålla i ungen där ute hela tiden, så vi tog ut gåvagnen.
En varm och solig dag hade vi glasspaus bakom Maddes hus.
... Birk fick också vara med, dock i skydd för blåsten med hjälp av en skottkärra. Haha!
Våra nya fönster har anlänt!
Bara "lite" städning så kanske vi kan sätta in fönstren snart!
I väntan på rörmokaren som ska ta bort radiatorerna i bruna rummet (nu är det gjort, som ni säkert såg i tidigare inlägg).
Sebastian har också kapat ett hål i vårt köksgolv för att komma åt vattenrören till elementet där.
Lite terrasshäng med kompisar.
Jag när jag kollade avsnitt tre av Game of Thrones.
Livet utan diskmaskin.
På besök hos Madde och barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar