16 januari 2012

Laxsås till Pasta

by Linda Kekäläinen

150g kallrökt lax
1 liten purjolök
1 burk vit sparris (konserverad)
2 dl matlagningsgrädde
2 dl creme fraiche
1 vitlöksklyfta
salt, svartpeppar

- hacka laxen, strimla purjolöken, stek i smör
- tillsätt creme fraiche och matl.grädde, vitlök och kryddor
- sparris hackas i passliga bitar och sätts i tillsist
- serveras med pasta, t.ex. Tagliatelle

(själv så valde jag att inte sätta någon vitlök, utan kryddade istället med chili, paprikapulver, vitpeppar, osv.)

Och nu funderar jag om jag ska dela med mig av "dagens recept" / något av mina favoritrecept varje dag i en veckas tid. What say you!?

3 kommentarer:

  1. ede sir faktist go ut :D synd bara att ade karn men int tycke om lax elle fisk överlag måst priv byt ut e mot na annat å si om e gar heim ;) men ja gillar no idé me att du lägge upp na recept så man får liti nytt ti laga :)

    SvaraRadera
  2. gar jo fast ti laga me bacon elär skinko elär na :) blir no sekärt lika bra he å!
    bra tå nan gillar min idé :) he e jo så svårt ti hitt på na recept.. så om man inspirerar varader bod e jo va liti lättari redan!

    SvaraRadera
  3. Tack för den, ska prova! :)

    SvaraRadera