8 juni 2019

Vad man kan köpa i matväg för 80€, del 5

Igår när jag och lillan var till Vasa på ärenden passade vi samtidigt på att åka och veckohandla. Egentligen hade jag tänkt åka till en annan butik, men så kände jag mig spontan och svängde in till Lidl i Stenhaga. Verkligen sällan jag handlar på Lidl! Och det märktes.. Hittade nästan ingenting, utan gick omkring som en yr höna mellan hyllorna, haha. Nåja, när jag väl kom till kassan blev summan betydligt lägre an det vi annars veckohandlar för, och när jag kom hem passade jag på att fotografera allt innan jag plockade in det i skåpen. Här kommer alltså den femte delen av mina kära "vad man kan köpa för 80€"-inlägg. Senaste inlägget på samma tema kan ni läsa här, där borde det gå att klicka sig bakåt del för del.

Vad man kan köpa för 80€ (på Lidl i Stenhaga):
- 2 liter mjölk
- 1 liter yoghurt
- 3 stora burkar kvarg
- 500 g ost
- Ett paket grillost
- Två olika pålägg
- Ett litet smörpaket
- 2 paket grynost
- En burk Alpro-yoghurt
- 2 paket "lyx"korvar
- En påse semlor
- 1 kg grötflingor
- Ett paket riskakor
- 3 burkar fruktpuré
- 2 paket kycklingfiléer
- En stor äggförpackning
- En bit rökt lax
- Två nötfilébiffar
- Nötter (om jag räknar med alla tre påsarna blir priset närmare 90€, shit vad nötter är dyra alltså!)
- 3 paprikor
- 2 askar plommon/körsbärstomater
- 1 kg päron
- 4 bananer
- 1 kg morötter
- 2 kg potatis
- 2 påsar issallad
- En ask salladsmix
- 2 gurkor
- Ett paket grillmajs 
- En ask jordgubbar
- En ask buskblåbär

He va he! Måste erkänna att jag faktiskt blev lite förvånad över hur lite jag fick, när det ändå handlar om Lidl.. Har butiken blivit dyrare sen jag var fattig studerande och handlade två kassar mat för 20€, eller köper jag bara mycket lyxigare saker nuförtiden? Nåja, visst blev det fyra kassar med mat för kring åttio euro, men i alla fall. Hade förväntat mig lite mer faktiskt! Då var det bara Prisma och Minimani kvar i min prisjämförelse, så kanske jag kan vara nöjd. Hoppas dessa inlägg är lika intressanta för andra som för mig!

2 kommentarer:

  1. Me tanke på att du har både nötter, bär å fisk med på liston tycker ja e en överkomli summo. Vi handlar järet rätt sällan i stan men föröker dra iväg ti Lidl tå e ska fyllas på me all möjliga torrvaror i skåpan. Räknar nog nästan 20-30 euro vinst såna gangor, iställi för S-market/Livsmedel.

    SvaraRadera
  2. Jag upplever å att Lidl har blivi dyrare. För kanske en månad sen pröva jag å veckohandel tär men fick bar 2,5 kassar för 100€. He va flera kött/broilerpaket, mjölkprodukter, grönsaker och frukt. En del torrvaror också men ja fick nog spring över till Prisma för att få handla sista (glutenfria) sakerna som int fanns på Lidl. Så ja halder me nog till Prisma å S-kedjan, upplever vi får mest tillbaks via bonus :)

    SvaraRadera