4 april 2019

Vad man kan köpa i matväg för 80€, del 4

Nu börjar det vara en stund sen jag senast gjort ett sånt här inlägg, närmare bestämt över ett år sen! I länken kan ni också klicka er tillbaks till tidigare delar. Den här gången var jag och handlade på Halppis i Härmä, och såg att matinköpen blev kring 80€ när kassatanten rullade mina varor. Senaste tiden har vi börjat handla så mycket och så dyrt att det inte ens kommit på frågan att få ihop till ett "vad man kan köpa för 80€"-inlägg, men nu lyckades det! Har fortfarande Prisma, Minimani och Lidl att testa samma på, men med denna fart har jag väl gjort de inläggen om fem år. Haha!

Vad man kan köpa för 80€ (på Halpa Halli i Ala-Härmä):
- Kycklingmalet på -30%
- Grisstrimlor på -30%
- En påse issallad
- 1 kg morot
- Fruktbröd
- 1 kg havregryn
- 1 kg vetemjöl
- Fullkornsris på -30%
- Kaffe
- Ljus sirap
- En burk rödbetor
- En burk honung
- 1 kg makaroner
- 2 paket panerade fiskfiléer
- Grönsaksbiffar
- Sejfiléer
- Kalkonpålägg
- Medwurst
- En bit bondost
- Rödbetssallad
- 2 st gräddfil
- 2 liter laktosfri mjölk
- Surmjölk
- Sockerfri yoghurt
- 2 st kvarg
- 1 kg turkisk yoghurt
- Salladsost
- Grynost
- En färsk ananas
- En påse kanel
- En påse tortillachips
- 4 burkar fruktpuré
- 8 klämmispåsar

Måste säga att jag tycker vi fick hem massor av råvaror för åttio spänn den här gången. Sen kan ni ta i beaktande att barnets fruktpuré och klämmisar inte är de allra billigaste, så hade vi inte köpt dem hade nog pengarna räckt till ännu lite mer. Men så här var det denna gång, och nästa gång ska vi se hur det går i en annan butik! Ska göra mitt bästa att försöka få ihop ett till likadant inlägg ännu det här året (realistisk här hej!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar