20 oktober 2015

Wanderlust-lista

Snodde av Stina.

Stadssemester eller solsemester? Sådär spontant skulle jag nog svara solsemester, men visst är det intressant att besöka nya städer också. Det beror väl lite på vad man är ute efter.. Vill jag uppleva nya saker så åker jag på en stadssemester (typ London och Dublin i somras), men är det sol och slapp jag är ute efter så blir det charter till Turkiet. Båda är nog bra på sitt sätt!


Vilka länder har du varit i? Finland, Sverige, Norge, Estland, Spanien (Gran Canaria), Grekland, Turkiet, Kroatien, England, Irland i Europa, samt Curacao och Bonaire (holländska kolonier) i Karibien.


Senaste resan du gjorde? London och Dublin tillsammans med sambon, Madde & Rico i juli i år.


Längsta resan du varit på? När vi åkte till Curacao över jul och nyår 2012-2013, då var jag för första gången på semester två veckor.


Hurudan resväska har du? En liten, skarp grå en som jag köpt från Ellos för typ 10€. Borde inhandla en stor som nästa! Men de är så jäkla dyra alltså... Brukar oftast låna av mamma när vi ska åka på resa.

Hur reser du helst: Tåg/bil/flyg/båt/buss? Är flygrädd, lider av illamående i bil (ibland), buss och båt, så det borde väl vara tåg då? Fast egentligen tycker jag inte speciellt mycket om tåg, för att det är så tråkigt. Flyg är ju absolut smidigaste sättet att resa, bara jag inte skulle tycka att lyftningen är så jobbig... Så ja, bil då? Älskar att köra, sitter gärna på så jag får sova.. Tio poäng.

Drömresemål? USA, Australien och Nya Zeeland.

Har du någon resa inplanerad? Jajjamen - nästa sommar åker vi iväg fem veckor till USA. FATTA LYCKAN!

Det bästa med att resa? Att komma bort från vardagen en stund, att uppleva nya saker, att få äta god mat, att shoppa sånt som inte finns hemma, varmare temperaturer... Ja ni vet, dedär vanliga klyschorna. Fast det allra bästa är nog ändå hela känslan med att resa, både i planeringsskedet, under själva resan, och alla minnen man har efteråt. Skulle aldrig ångra pengar jag satt på en resa! För vet ni, det är precis som de säger:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar