19 oktober 2015

Höstens första förkylning

Länge lurade den runt hörnet, avvaktade, väntande på det bästa sämsta tillfället att slå klorna i mig. Och igår morse anföll den - förkylningen. I fem veckor har jag väntat, snorat lite, känt mig trött och hängig, men sen har det blåst förbi. Trodde att så var fallet även denna gång, i och med att jag kände mig rätt pigg under gårdagens loppis. Men sini nej. I morse när sambon kom för att pussa mig hejdå kände jag inte igen min egen röst. "Imse vimse Pippi" lät otroligt falskt på jobbet, för att inte tala om hur trött och slut jag varit hela dagen. Bara att tacka och ta emot, vänta ut och kurera sig. Började dagen med en kopp kokande vatten med ingefära, honung och citron, och får väl avsluta på samma vis.

Tack och lov så har jag inga särskilda kvällsplaner för denhär veckan. När har det förresten hänt senast!? Dessutom är mamma på jobbresa idag, så det skulle hursomhelst inte ha blivit nån måndagszumba. Så nu ska jag snällt krypa ner under filten här i soffan, tidsinställa enmassa inlägg här på bloggen, och sen bege mig in i nån av mina drömvärldar. Med tanke på gårdagens inlägg gissar jag att det blir husvärlden denna gång. Tack för mig, och trevlig måndagkväll!

Hälsar hon som just tappade datorn i ansiktet när hon skulle ta en selfie med webcamen. HAHA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar