3 oktober 2015

5 saker

Medan vi är på Jurva och kör hela helgen tänkte jag passa på att bjuda på lite "intressant" läsning åt er. Låt mig presentera - 5 saker ni kanske inte visste om mig:

1. Jag skulle aldrig i livet skiva gurka med osthyvel. Fyfan vad äckligt alltså! Menar inte att jag bara ska ha supertjocka skivor, men föredrar dem nog lite tjockare än slimsorna man får med osthyveln. Dessutom finns det ju inget äckligare än smörgåsar med gurka som stått på kallt en stund. Ifall gurkorna blivit hyvlade, alltså. Hyy!

2. Hatar när folk snyter sig. Min sambo är en av de värsta snytarna jag vet. Det tar aldrig slut! Blir riktigt äcklad av ljudet. "Men he e jo heilt naturlit att snyt se!" kanske ni tänker. Men ha, där har ni fel. Jag kan inte snyta mig, nämligen. Kanske därför det är så främmande för mig?

3. Det är omöjligt för mig att inte bli trött när jag färdas i bil. Oavsett om jag kör eller sitter på blir jag alltid trött i nåt skede. Det är hopplöst om jag ska köra i mörker, börjar genast gäspa och ögonlocken blir tunga. Samma sak gäller på morgonen, speciellt när jag sitter på. Det måste vara nåt sövande med bilens gungade och ljud! Undantaget är varmans, men det är väl pga adrenalinet.. Dock somnar jag som allra bäst till ljudet av varmansbilar i bakgrunden, haha!

4. Jag dricker väldigt sällan limsa. Har egentligen aldrig tyckt om smaken av lemonad. Coca-Cola är den värsta drycken jag vet, så sockrigt och blaskigt! På kalas dricker jag hellre saft om det erbjuds, men finns det bara limsa väljer jag alla gånger Jaffa eller Sprite. Helst bubbelvatten! Annars dricker jag 2-3 liter vatten om dagen, och det skulle jag aldrig klara mig utan.

5. Jag har haft lackade naglar max 10 gånger i mitt 24-åriga liv. Jag är ingen typisk girly-girl som älskar att piffa upp mig. Sminkar mig sällan, har nästan alltid samma frisyr. Dethär med naglarna handlar väl i och för sig mycket om kunskap också. Har bitit på naglarna hela livet, gör det ännu. Så att lacka korta, tjocka stumpfingertoppar är väl inte det allra enklaste. Ser inte så värst snyggt ut heller! Förra sommaren lackade jag mina naglar för första gången på 10 år. Så då vet ni hur sällan det händer...

2 kommentarer:

  1. hahah me samma ja läst att du aalder sko skiv gurko me en osthyvel så kom bildin upp i hövo på me tå ja sto å dekorera smörgåstårtor i morris å skiva gurko me osthyveln :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ojdå :'D janå nangang har ja ju nog skiva gurko me osthyveln, men undviker ju nog e! speciellt om ja ska ÄTA e..

      Radera