1 oktober 2015

Home early

Är det inte konstigt så säg, att när man väl har tid för vila, att sitta stilla och bara vara, då blir man rastlös och känner att man borde hitta på nåt. Så känns det åtminstone för mig just nu! Kom hem från jobbet strax efter klockan två. Gick en runda med vattenkannan på höstblommorna, lade mig på soffan, kollade igenom mina sociala medier, och nu undrar jag vad jag ska hitta på härnäst. Klockan sex ska jag på första hjälpkurs, och innan dess borde jag tillverka något ätbart, det är i princip mitt enda måste. Men sen finns det förstås hundra saker jag kunde/borde göra.. T.ex. betala räkningar, gå ner i banklokalen och måtta om det ryms flera försäljare (det blev stort intresse för höstloppiset, kul!), ringa hyresvärden om trädkapning, rensa ihop äpplen under äppelträden, föra en påse med äpplen åt Kalles mommo för syltning... Ja ni vet. Och som alltid när jag egentligen inte måste göra nåt, men kunde, så blir det till ingenting. Ligger bara och stirrar tills klockan förflyttat sig onödigt många varv. Men så får det väl vara ibland! Behöver väl inte alltid vara så jävla hurtig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar