24 oktober 2015

Barnvaktande, husvisning och shopping

Min morgon började ovanligt tidigt, åtminstone för att vara en lördag. Steg upp och gjorde mig i ordning, åt frukost och trampade iväg för att sköta S & A klockan 7:15. Vi hann med massa bus och skratt, bland annat byggde vi koja i tv-rummet, trummade på kastruller och hade utklädning. Dessutom fick jag för första gången se vad det där Daidalos labyrint är för nåt, som alla mina dagisbarn tjatar om... Trampade hemåt igen vid 11-tiden. Snabbt piff och så iväg till Nykaabi, där jag och mamma hoppade i bilen och åkte iväg till Kokkola. Tror jag inte varit till den staden på, ja, 3-4 år? Läängesen känns det som i varje fall. Nå, vi började med att åka på husvisning, en modell av Hartman hus som jag varit lite intresserad av. Och visst var det kul att se i verkligheten! Får fortsätta fundera och smida planer. Lunch på Pedrina's, och sen strosade vi runt i butikerna en stund. Kom inte hem med så mycket, bara lite nödvändigheter såsom shampoo & balsam, mascara, nya sockor och fingervantar samt snygga svarta tandborstar. 

Var hemma igen ganska exakt klockan fem. Har inte gjort så mycket sen dess, och tänker inte göra det heller. Tackar för att vi kommer få en extra timme sömn inatt, så ska väl jag och Linn orka strosa runt en stund i Botniahallen imorgon. Om jag inte har hus på hjärnan efter den här helgen så vet jag inte! 

Reservbååni <3
 Hartman koti Moreeni (muunnosmalli)
 
 
 
 
 Helt klart ett hus som gjorde intryck på mig!
 Godaste maten på länge - "Saltimbocca", dvs. oxfilé med bacon och cheddarost, BBQ-sås samt klyftisar. Nästan tio poäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar