2 februari 2015

Basplaggen som fattas

För nån vecka sen skrev jag ett inlägg om min inte-så-värst-existerande-basgarderob. Eftersom min strategi för dethär året är att bara köpa sånt jag verkligen behöver (bara en gång i månaden får jag köpa nåt jag VILL ha) så har jag tänkt sätta ihop en lista för året, därifrån jag sen får plocka sånt jag faktiskt borde inhandla när jag väl kommer mig ut i butiksvimlet. Det är ju så lätt att det slinker ner ett och annat som man sen konstaterar att man inte kommer ha så stor användning för...

Nå, här kommer den nudå, år 2015:s lista med basplagg jag "borde" inhandla:

Helt vanlig, svart kjol. Klockkjol eller pennkjol, alltså.
Rak blazer/kavaj. Svart.
 Vita sneakers, helst i konstläder.
 Dessa hade jag klickat hem genast om de varit i vitt...
 "Kostymbyxor".
 Neutrala, svarta finskor, kanske med en liten klack om jag nu måste.
En vanlig vit skjorta.
Svarta bikerboots.
Helt vanlig, svart maxiklänning.
Slitna boyfriend-jeans (fast de ser aldrig sådär snygga ut på mig).
 Kanske "läder"byxor!? (eller kanske inte)
 SVARTA kilklackar. Äger bara konjaksbruna och de funkar inte med alla mina klänningar.
 "Ridskor". Nu först har jag fattat tycke för dessa jodphurs som man tydligen ska ha i ur och skur...
(collage: H&M, Ellos och Nelly)

Japp. Så ser ni mig släpa hem något annat än dessa plagg får ni säga till på skarpen! Såhesåtå. Men allra först: Nya svarta höga Dr Denim!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar