13 maj 2014

Vår i luften

En tisdag i mitt liv som började med omändringar på jobbet, Louise fick rycka in istället för Michaela. Vi jumppade och firade födelsedag och hade en riktigt fin dag. Trampade hemåt halv fyra, skrev lite handilslisto och funderade på veckans mat. Sen dags för kvällens middag, Indonesisk kycklinggryta blev det idag. Såå gött! Jag åt med ungsgrönsaker/rotsaker istället för ris. Var duktig och åt inga kolhydrater på jobbet idag heller, ja eller förutom dendär lilla glassbiten när vi "kalasade"... Fan ta me om itt dehär lyckas! Fick kånka hem veckans två matkassar från Livsmedel själv idag, så jag tog bilen. Varje gång det är min tur att handla tar jag med mig två pantpåsar från "pantrummet" eller garaget. Och fortfarande finns det säkert 1000 ölburkar i gamla plastpåsar. Huj. Och mera lär det ju bli i sommar..

Sen var det dags för planeringsmöte inför den stundande 30-årsfesten på Måtasberget i sommar. Trampade iväg till ABC, kaväärade några timmar, och trampade hem igen. Det är så otroligt härligt med vår i luften! Blir alldeles TOKKIG. Hemma strax efter nio, snörade på träningsskorna och sen ut i spåret en runda. Fortfarande lika tungt som senast, men orkade en halvkilometer längre (med gångpaus på 3 minuter före sista halvkilometern) och andningen var kanske aaaningen lättare. Nåja, he tar väl se. Nu har jag duschat och druckit(!) kvällsmål och sambon och jag avverkar som bäst ett avsnitt Californication. Sen är det sängen som kallar, väckning 05:30 imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar