8 maj 2014

Hemma hos oss just nu

 Kvällssolen ter sig alltid vackert här i vårt hem denhär årstiden!
 Bara en enda stor sol i huset!
 Igår planterade jag sex krukor med örter: Oregano, Persilja, Basilika, Dill, Citronmeliss och Spenat. Ingen aning hur man odlar och ingen aning hur mycket frön jag tryckt i dedär stackars krukorna, eller ens var jag ska ha dem (kanske för kallt på balkongen ännu?). Men he lär jo vis se!
 Dålig bild, fotat genom fönstret, men sambon var duktig och rev gamla uteplatsen idag! Inte så konstigt att plankorna stigit en halvmeter upp, kolla vilka rötter som gömde sig under! Nu gäller det bara att lassa på massa grus och sen sätta nya plattor. Eller hur vi nu gör.. Måste väl ringa hyresvärden först.
 Den mest underskattade platsen i vårt hem. Så mysigt och härligt med gungstolen, men har aldrig tid att sitta och läsa eller nåt! En gång har jag spelat Angry Birds på telefon där... Och läst nån tidning. Borde nog skärpa mig!
 Låt mig presentera för er, min sambo, den ordningssamme...
 Såhär mycket grejer hade jag ju INTE tänkt hämta tillbaka från Oxkangar-loppis!
Skå på dehär mommo!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar