28 maj 2014

Miss you, miss you

En fin dag bakom. Efter att frukosten var undanstökad på jobbet packade vi vagnarna, väskorna och barnen i taxin och styrde kosan mot Kimo. Vårutflykten gick i år till ett föus med kalvar (okej de var nog mera kossor) och ett med grisar. Spännande för både barn och vuxna! Sen traskade vi iväg längs idylliska skogsvägar till Kimo Bruk, där vi picknickade inomhus med makaronilåda, sallad, och kokosboll till efterrätt. Tillbaka på dagis sov vi gott, det blev tårtkalas i personalen med anledning av en examen och en som jobbade sista dagen. Slutade 15 men jobbade på med dokumentationen till 15:40. Idag var det sista dagen före sommarlovet för några av "mina" barn. Vi träffas ju visserligen igen i höst, och i denna lilla by lär vi ju nog se varann i sommar också. Men ändå är det med tungt hjärta jag kramade dem hejdå idag. Vi har ju kommit varann så nära dethär året. Jag spenderar ju ändå 7 h av min dag tillsammans med dem, dvs. mera än jag är hemma. Som ni vet älskar jag dedär barnen till månen och tillbaks. Deras frånvaro känns i mitt liv!

Hemtrampande, fixade lite utomhus, in och slänga i en tvättmaskin, dagens middag (korvrisotto) och så lite mötesfix. Via butiken efter nödvändigheter och sen mötade vi i Jepo vid banan. Eller ja, egentligen var det ju talko, men två jobbade och resten "kaväärade". Helt vanlig syn, alltså! Åt lite bulla och korv och drack limsa. Fuskdag idag alltså.. Kommer väl tyvärr bli några till. Men sådär är det ibland, speciellt i mitt liv. Tar inte så stor stress. En månad kvar och säkert -2 eller 3 kilo kvar. Får se hur det går. Hoppeligen löser det sig ännu!

 Rabarbern tar sig i sakta mak. Inga förhoppningar om skörd detta år, dock... Gräslöken däremot är riktigt frodig redan!
 Älskar äppelträden just nu!
Osäker på vad de heter, men kanske brudspirea? I varje fall blommar de fint! 
 Nu ska ni få se på makeover! Svärmor och svärmormor hade tydligen tråkigt i helgen. Så de rev upp hela rabatten (VEM ORKAR!??!) och bökade om och satte i nån perenn. Sjukt stor skillnad!!!
 Alltså kolla!!! Man ser mulden!
 Ska hoppas perennerna tar sig, och att jag får satt dit nån sommarblomma också.
 Fick fnatt och spolade av bilen...
 ... funkade ju inte så bra utan tvättmedel!
 Grönt och skönt i träden.
 Gräsmattan växer som ogräs! Men guess what: Gräsklipparen är sönder...
Har ju helt glömt bort att berätta, men dessa blommor fick vi av föräldragruppen på dagis, på vårfesten. Tusen tusen tack! Planterade dem i min lilla zinkkruka och ställde på trappan i brist på annat ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar