12 maj 2014

Månda igen

Ja, det är måndag igen. Nej, jag fattar fortfarande inte vart tiden flyger iväg. Ja, jag tycker att måndagar är toppen och inte botten, som många andra. Nej, jag brukar vanligtvis inte hinna blogga på måndagar. Ja, jag är ännu vaken fast ja varit igång hela dagen! Crazy hur mycket energi jag har vissa dagar...

Jobbdag 8:30-15:30 och jag och Michaela är on our own denhär veckan när Katarina huserar i Härmä. Visserligen har vi en praktikant och dagar som denna då vi har 7 barn går allt rätt smärtfritt. Värre kunde det alltså vara. Raka vägen till Nykaabi från jobbet. Slängde i mig en skål med yoghurt + müsli och två Ruispalat-smörgåsar. Sen trampade jag ihärdigt iväg till stallet och for ut på en skön eftermiddagstur med Elli. 1h 10 minuter svettigt lunkande och så hem på cykeln igen. Pappa skruvade min bil, som redan har fått fnatt... Börjar fundera om jag borde ha lyssnat på Opel-skeptikerna i alla fall. Låg på soffan nån minut, ringde några viktiga samtal, och sen for jag med zumba-taxin, aka mamma, till Jeppis. Fast idag var det ju nog jag som körde.. Nåja, Studio Z som måndagskvällar sig bör, och ett härligt svettigt zumba-pass! Sen 50 kilometer med ett stopp i hemknutarna för att hämta bilen innan jag var hemma. Möttes av detta:


Nu har jag duschat och druckit en proteindryck, tagit ner flaggan och städat lite i köket. Återstår bara att borsta tänderna, plocka fram morgondagens outfit, bokföra dagens kost och sen krypa ner under täcket. Och sen är det tisdag. Och efter det typ fredag. Och så måndag om sex veckor och mittiallt har jag semester. Håhhå, tiden springer iväg! Å itt na vettit hendar ja mé...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar