11 mars 2013

Ny vecka, nya planer


Kan ni tänka er att jag, Maria Paula Annika Heikkilä, steg upp nästan 20 minuter före väckarklockan idag! Herregud alltså... Får verkligen börja fundera på om det är nåt allvarligt fel med mig. Eller sen är det för att Kalle har smittat mig med sin morgonpigghet. Eller för att solen sken så fint att det bara kändes dumt att somna om 8:13. Nå, fixade mig i varje fall i lugn och ro, åt frukost, och trampade sen iväg till skolan i kylan. Började med klassresemöte, fortsatte med föreläsning i BMBASS... Matrast, och sen tentdags. Vi hade partent, och jag hamnade med Jessica. Vi var båda ganska på samma nivå, så det var toppen! Hur mycket vi hade rätt, ja det vågar jag inte säga. Godkända lär vi väl nog bli i alla fall! Better be...
Trampade sen hemåt igen strax efter klockan tre. Skrev ihop en kort handilslisto och tog bilen till Citymarket. Kom hem med mer än jag hade tänkt mig, sooom vanligt... Vände ihop kebab och grönsaker när jag kom hem, och sen dess har jag legat här på soffan.

Ska försöka mig på zumba ikväll, och hoppas att jag överlever. Känner mig nog nästan helt frisk nu, lite trött i huvudet, men det kan ju bero på skoldagen i och för sig... Men kan inte hålla mig borta från Z, nu när Anna är tillbaka igen! Sen ikväll ska jag äta karelska piroger (tyvärr inte hemgjorda) med ägg, och kolla Fringe. Perfekt! Resten av veckan är ju alltså ledig. Imorgon har jag handledning från 10, sen ska Sandra och jag kanske ut på en promenix om vädret tillåter. På kvällen blir det AK-städning. Onsdag zumba från morgon, sen ska jag försöka skriva klart kanden. Torsdag E&Y-städning, men resten av veckan är sen lite oklar. Nå, det visar väl sig!

2 kommentarer:

  1. Ja tror he e åldern som spökar ;) har nämligen hede sama "problemi" jag - att vakn före väckarklockon.. Å he börja några dagar före ja fylld så ja e övertyga om att he e åldern som gör se påminnd :D
    Nånä antagligen ere no ljusi som orsakar att ja vaknar före väckarklockon, men liti retsamt ere no..

    btw. ha ja pusha C lite igen gälland hede badase, så hon lova att hör åv se inom et par dagar hu o när e blir av :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja kanski é he e er.. ålderdomin ;) haha!
      ja pusha on å naliti i häljin, så hoppeligen var e snart! wihuu :D

      Radera