14 mars 2013

Mugcake

För några veckor sen när jag loggade in på Åbo Akademi's hemsidor såg jag ett recept på en "mug brownie". Tyckte det lät intressant och klickade in mig på studentbloggen, och läste att det är en slags kladdkaka som man gör i en mugg i mikron. I flera veckor har jag sen fantiserat om att själv prova göra en, men alltid dragit mig ur när jag insett att det kanske inte är så bra för min hälsa... Nå, idag kunde jag inte hålla mig längre utan provade på. Let me present to you, the incredible MUGCAKE:

Du behöver:
2msk smält smör (OBS! smält smöret innan du rör ner allt annat... bagarn i detta hushåll tänkte inte på det = klimpig smet)
4msk mjöl
4msk socker
2msk kakao/oboy
2msk vatten
- Blanda och kör på full effekt i mikron några minuter.
Löns att röra om emellan!

Sen är det bara att hugga ner skeden och smaska i sig... Bättre med 5 skedar "kladdkaka" när sötsuget slår till, än att man bakar en hel riktigt, som man sen i princip äter upp själv...

4 kommentarer:

  1. Åh lät ju perfekt, måste provas! :D

    SvaraRadera
  2. va coolt! alde tänkt på att e gar ti laga en mini kladdkako åt se i en mugg :P elle alls överhövotagi :P å i mikro tå till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo ja bleiv faktiskt rikti fövåna sjölv å! har no nangang hört om mikrokladdkaka, men aldär tänkt på ti laga e...

      Radera