4 mars 2013

En lugnare vecka

Tjaba här från Västermalmsbrinken! Idag har jag varit på vift största delen av dagen och därför kommer dagens uppdatering först nu (och det är nu jag försöker ignorera det faktum att ingen ens hade märkt att en uppdatering fattades). Började dagen 9:30 med dunderfrukost; gröt, två reissumies med ost, skinka, tomat och gurka, samt ett glas apelsinjuice. Hoppade i ridkläderna och styrde Hiluxen mot stallet. Blev en timmes tur med tant Elli i snöyran. Diggade verkligen inte vädret... Snön piskade i ögonen och insidan på mina lår frös till is av den vinande vinden. Skönt att ta en varm dusch efteråt! Värmde en portion risgrynsgröt och åt en toast, fixade mig, och sen bilade jag iväg till Bollgränd för att hälsa på Marie och pojkarna. Som vanligt blev det många timmar med prat och skratt osv. Alltid lika roligt att besöka dem! For sen runt klockan fyra iväg mot Jeppis. Stannade vid Lidl för veckans matshopping innan jag kom mig hem.

Nu har jag nyss fått i mig lite mat, och sitter här och funderar hur i all sin dar jag ska orka skriva nåt på kanden ännu idag. Grejen är ju den, att jag MÅSTE, eftersom jag varit ledig hela dan.. Vet inte hur jag ska kunna bortförklara dethär, så antar det bara är att sätta igång! Ska ju sedvanligt på zumba klockan åtta, så har inte så värst länge på mig mera heller. Vet att det inte återstår så många sidor att skriva, men det är så kämpigt... Vill gärna bli färdig före deadline, så jag inte behöver sitta och stressa sista skrivkvällen och sen börja ändra allting när alla klagar på att det är dåligt gjort. Men ändå sitter jag bara här och rullar tummarna! Nå, har faktiskt en lite lugnare vecka framför mig nu med endast två skoldagar, AK-städning och två/tre pass zumba inplanerade, så kvällarna kan jag skriva så mycket jag bara orkar! Sen ska vi ignorera det faktum att vi är lediga på onsdag och fredag för att skriva hemtent........ OCH att jag borde börja läsa på nästa veckas tent (må) också!

2 kommentarer:

  1. Jag e in å läser bloggen din varenda dag, trots att jag int e såde jättebra på att kommenter. Bara så du veit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. kul ti hör :) bara ti kommenter, alla kommentarer e välkomna!

      Radera