29 november 2018

Förkylda damer

Hej på er i blåsten! Utanför fönstret viner vinden, och jag undrar hur barnet kan sova (inne på tredje timmen nu!) såsom det blåser. Själv har jag dragit på mig yllekoftan och satt eld i spisen, men ändå känner jag mig frusen. Börjar känna av en förkylning, vilket inte är så konstigt.. Har haft för lite kläder på mig under de senaste två promenaderna, och dessutom började lillan snora igår. I had it coming, alltså! Vi försöker alltså att bara ta det lugnt idag. Igår var vi hela dagen i min forna hemstad Nykarleby, eller Nykaabi som jag själv säger. Hälsade på min mommo & moffa samt fammo & faffa, hämtade hem ett loppisfynd samt veckohandlade. Och så hade plötsligt en hel dag gått!

Här hemma har jag hunnit hänga upp julgardinerna och nästan all julbelysning, så nu är det bara den där stora jullådan som skulle behöva släpas upp från källaren.. Lillajul på lördag, och då ska det ju givetvis vara färdigpyntat i gården! Borde också leta fram ljusslingan till terrassräcket och tvinga sambon att fixa det. Allt för att få lite mer ljus i den mörka tillvaron... Några julblommor har jag heller inte fått med mig hem i år, då jag inte varit på nån Amalia-kväll, som tidigare år. Men annars börjar det väl vara "på radin" för första julen i eget hus!

Nu hör jag att barnet vaknat i vagnen (sällan!), så det blev en kort rapport denna torsdag. Hoppas ni har det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar