13 mars 2018

Baby bubble

Hej på er! Här sitter jag och väntar på att få Louise på besök. Dottern tar sin sedvanliga tre timmars tupplur, och jag har till och med hunnit plocka ögonbrynen förutom att städa undan i kök och sovrum. Sambon börjar bli trött på att sitta inne, så han åkte iväg till Kimo för att skotta lite snö. Skulle själv heller inte ha något emot att gå ut, känner hur huvudvärken packar i brist på frisk luft.. Men på torsdag är lillan två veckor, och om det inte är för kallt ska vi ta och premiäråka vagnen då! Börjar verkligen vara sugen på att komma mig ut och röra på mig lite snart.. Igår var jag en sväng till butiken medan hon tog en kvällstupplur, och det var sååå skönt! Bara att kunna gå som en normal mänska, supa in lite frisk luft, träffa några bekanta bland hyllorna, och helt enkelt komma ut ur huset. Behövs tydligen inte så mycket.

De senaste dagarna har vi njutit av att vara hemma. Inte gjort så mycket om dagarna, förutom att lära känna dottern. Vi fick komma hem på fredag eftermiddag. På lördag hade vi mina föräldrar på besök, i söndags var Sebastians familj hit. Annars har vi bara "mårat åpåå" i vår bebisbubbla. Ska nog fortsätta med det lite till. Hoppas ni har det bra!

Några bilder från de första dagarna hemma:

Äntligen på väg hem!
Bästa känslan i världen när hon till slut låg där i sitt babynest i spjälsängen i sovrummet. Som vi har väntat!
Brown eyed girl <3
I mommos famn.
En fin bukett vi fick av mina föräldrar.
Mitt muminporslin från när jag var liten fick gå i arv till Eleonore.
Mamma hade gjort en "minnesram" med mina gamla grejer. Så fint gjort!
Lite annat vi fick.
Pappa tyckte att barnbarnet behövde en traktor, haha! Men tror Basti var gladare över den än dottern...
Av svärföräldrarna fick hon så här fina kläder!
Ett leende eller nära till gråt? Svårt att avgöra..
Kärlek över alla gränser <3

Min ring passar förresten igen! Har inte vågat använda den sen december, då jag varit så svälld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar