26 september 2017

Borta bra men hemma bäst!

Hej på er! Igår kväll strax före klockan elva parkerade vi Audin på vår egen parkeringsplats efter en vecka ute i världen. Måste nog säga att det är få saker som klår känslan av att komma hem efter en resa! Egna saker, egna rutiner, eget dricksvatten, och framförallt egen säng. Sov som en prinsessa i natt! Dock var det mindre roligt när verkligheten kallade klockan 6:50 då alarmet ringde.. Bara att "dra åpp snåran" och styra kosan mot jobbet. Men, jag tycker ju om mitt jobb och det var inte den tyngsta av dagar denna tisdag, så det gick nog riktigt bra. Känner att jag är lite trött efter "semesterrutinerna", men det ska väl gå an bara jag kommer mig igång igen. En annan observation är att den här kroppens form börjar göra sig påmind i mina vardagliga sysslor.. Att knyta skorna är redan jobbigare än det borde, för att inte tala om dagens gymnastik med barnen. Jag plockade ju bara fram grejerna, men ändå var jag helt andfådd! Håhå innan det är februari.

Hur vi hade det på Cypern då, kanske ni undrar? Ja det ska jag nog ta och berätta för er, in i minsta detalj. Ska föra över bilderna från kameran och telefonen hit till datorn nu medan sambon står och kockar. Sen har jag ett Pensala-zumbapass att närvara vid i kväll, så lovar inte att jag hinner börja på med reseinläggen just denna dag. Men åtminstone vet ni ju vad ni har att förvänta er i inläggsväg resten av veckan och månaden. Ska också ta och berätta för er lite hur det vara att resa och vara i södern i graviditetsvecka 19. Ingen dans på rosor, ska ni veta!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar