20 augusti 2017

Stormy sunday

En söndag som började med besvikelsen att mitt favoritprogram Love it or List it, som äntligen börjat igen på helgmorgnarna, egentligen bara visar repriser från förra året. Sambon skickade jag iväg och jaga fåglar, eftersom andjakten börjar idag. Ute viner vinden i inglasningarna, och jag har passat på att städa lite här hemma. Det var nog alltför många veckor sen dammhandsken hade varit framme... Lämnade dock dammsugandet åt Sebastian. Han kan ju inte slippa alltför lätt undan! Har inga stora planer för dagen, men skulle nog gärna göra något. Funderade på en cykeltur, men fick nog ge mig när jag kollade ut genom fönstret. Träden står mer horisontellt än rakt faktiskt..


Igår gjorde vi verkligen ingenting efter att vi kom från Nykarleby, där vi hade spenderat natten. Born and raised i Nykaabi som jag är, så kan man ju för något i världen inte missa Juthbackamarknaden. Så vi bilade till mitt barndomshem i Jutas, där vi hoppade på cyklarna, jag och Sebastian och mina föräldrar, och trampade iväg de knappa två kilometrarna till marknadsområdet. Vandrade omkring i hopp om fina fynd. Dock orkade jag inte kolla sådär jättenoga i år, i och med att jag verkligen inte har nånstans att sätta nya saker.. Så det blev mest att hälsa på folk, supa in stämningen och köpa lakritsremmar. Och givetvis en sväng via torget för Kieu's vårrullar! Kvällen spenderade vi på terrassen med många andra glada dansare och icke-dansare, och sen cyklade vi hem i den härligt krispiga augustinatten.

Ute i vimlet.
Lördagsfrukost hotell Heikkilä-style!
Okej, vi gjorde faktiskt pizza igår.

Idag har jag många tankar och några idéer, men inga måsten. Alltså kommer jag mig inte för så mycket. Borde ta tag i bokandet av södernresan igen (av okända orsaker har det hamnat längst ner på prioriteringslistan). Beställa nya ytterkläder, som sitter lite bättre än de jag har nu. Fundera ut något att tillreda tills sambon kommer hem. Och så kanske en promenad i blåsten på det.

Vad har ni för er då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar