10 september 2019

Årets villaavslutning

Nu börjar det ju redan vara en tid sen, men tänkte i varje fall blogga lite om årets villaavslutning. Vi ordnade kräftskiva hemma på vår terrass för några av våra närmaste kompisar. Redan innan jag kom in i bilden hade Sebastian och "Kimoshakki" för vana att ordna kräftskiva = terrassfest här på Bruksgatan. För tre år sen var det tänkt att jag skulle få vara med om det för första gången, men då var vädret så dåligt att vi i stället hyrde Einars café vid Kimo Bruk. Det kalaset är fortfarande ett av de roligaste jag varit med om (och ni kan läsa om det här)! 2017 var jag gravid och vi hade nyss haft förlovningskalas, alltså blev det till inget. Och förra året hade vi en liten halvårstjej att underhålla, alltså blev det lugnt. Men i år var det dags! Och en riktigt lyckad fest blev det, med så mycket som sjutton vuxna och fyra barn. Tack och lov att vår terrass är lång! Dock kunde den ha varit en meter bredare...

 Dukade upp med långbord. Om ni undrar över stenarna, så var det värsta stormen när jag dukade! 
 Hade bunkrat upp med ÅTTA lådor kräftor. Om de tog slut? Svar: Ja.
 Hermans-klanen hade fixat rökta räkor, och de var SÅ GODA! 
 Massa annat smarrigt bjöds det också på. Tror inte att nån behövde gå hungrig hem i varje fall!
 Hela gänget samlat! Fotografen är Basti.
Niklas och Elin hade fixat med glassbuffé till efterrätt. Smarrigt värre!
En bild knäppt i farten under kvällen. 

På söndag var det väl kanske inte sådär jättepopulärt att stiga upp klockan halv åtta på morgonen, men men... Tack och lov för Greta Gris på Netflix säger jag bara, haha! Dessutom fick lilltjejen feber under dagen, så hon var nöjd att ligga och gosa i soffan med två trötta päron. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar