12 september 2019

Five little things

Dags igen för "fem saker du kanske inte visste om mig":

1. Jag är bra på att skala potatis. Om jag vore med i en tävling tror jag faktiskt att jag skulle vara en av de snabbaste på att skala en potatis, haha! Som ett tips bara: Skalar alltid framåt! Fattar mig inte på potatisskalare som man måste dra mot sig...

2. Jag älskar att köra bil, men blir väldigt fort trött när jag gör det. Drömmer fortfarande om att hyra bil och köra runt i USA i x-antal veckor, för att köra bil är verkligen livet! Att köra på kvällen och i mörkret är dock något jag undviker så långt det går, i alla fall om det inte finns någon som "pladdrar sju stugor full" med i bilen! Skulle aldrig kunna bli yrkeschaufför, för jag blir trött så himla fort när jag sätter mig bakom ratten...

3. Om jag skulle gå till en läkare och testa för glutenintolerans så skulle det troligen visa positivt. Så gott som hela livet har jag haft mer eller mindre problem med magen. Inte för att gå in på för äckliga detaljer, men jag får verkligen extremt bubblig och svälld mage av t.ex. bröd och pasta, vilka tyvärr råkar vara två av mina favoriter...

4. Jag är riktigt dålig på matte, men har ett otroligt sifferminne. Nu när jag tänker på det har jag faktiskt bloggat om det här, för x-antal år sen! I varje fall så minns jag massa telefonnummer, kontonummer, registernummer, födelsedagar och så vidare.. Men om ni frågar mig vad derivata är eller ber mig räkna gånger i huvudet så har jag förlorat alla mina sifferkunskaper!

5. Jag älskar att sortera och hänga tvätt, men hatar att vika in den i skåpet. Här i vårt hus är det till hundra procent jag som sköter om tvätten. Och det är helt fine by me, älskar nämligen att organisera tvätthögar (organiseringsnörd här hej!) och hänga tvätten enligt ett tydligt system (givetvis alltid likadana klädnypor på samma plagg...)! Men sen när det kommer till att vika in i skåpet... Det är nog något av det värsta jag vet! Och ja - jag har försökt att om jag tvättar så viker Sebastian, men när hans hög med ovikta kläder var två meter hög så gav jag upp, och började vika in hans kläder också. Nu viker jag alltså tvätt för tre personer! Och värre lär det ju bli nån gång i framtiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar