16 februari 2016

De e mycke nu

Skeppohoj banditer! Hälsningar från en som småningom börjar känna av revystressen i vardagen.. Finns liksom inget som heter lediga dagar i mitt schema just nu. Och ifall det mot förmodan uppenbarar sig en ledig dag från övningarna, så fylls de fort med annat nödvändigt och onödigt. Idag t.ex. har jag ingen revy, men då hamnar jag på ett möte med föräldragruppen på dagis. Sen ska vi se om jag orkar iväg på Pensala-zumba efter det då... Imorgon har jag tänkt åka iväg till stallet en sväng efter jobbet, och på torsdag, när jag också skulle ha haft en ledig kväll från revyandet, så har vi personalmöte på jobbet. Jaja. Får väl vil tå ja e dö!

Men något som däremot botar alla sura miner och rensar alla onda tankar just nu är VÄDRET! Jisses alltså. Kom hem från jobbet strax före halv tre och var bara tvungen att gå ut på en liten promenad efter att jag hämtat hem veckans matkassar. Lite över fyra kilometer på fyrtio minuter gjorde minsann susen för både humör och ork. Har jag sagt att jag älskar den här byn när solen skiner? Det gör jag.

Snart ere våårin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar