2 februari 2016

Cause I'm frisk and I'm sjuk

Ena dagen är jag frisk, och andra dagen hängig igen. I 2-3 veckor nu har jag levt enligt regeln "träna en dag, vila nästa". Ja inte för att jag vill det eller valt det själv, utan för att kroppen väljer det åt mig... Har en envis förkylning, som aldrig bryter ut. Kan känna mig snorig, trött och hängig på måndag, vara hemma och ta det lugnt, och på tisdag är jag pigg och kry igen och orkar vara igång och träna som vanligt. Sen på onsdag ligger jag däckad igen. Precis så har det gått nu! Igår - nemas problemas, jobbade på som vanligt och var på efterlängtad Jeppis-zumba på kvällen. Idag - inga problem under jobbdagen, men när jag kom hem blev jag plötsligt stockad i näsan, tung i huvudet och trött i kroppen. Bara att stanna hemma från Pensala-zumban då och känna sig besegrad...

Ni som hängt med här ett tag vet ju min sjukdomshistoria. I september 2014 blev jag förkyld, och helt frisk blev jag först i juli 2015. Hade en vecka eller två däremellan som jag kunde leva som vanligt, men annars var jag förkyld mer eller mindre hela tiden. I nästan ett jävla år! Hoppas verkligen att jag aldrig behöver uppleva det igen.. Ska kurera mig med varmt vatten med färsk ingefära, citron och honung i hopp om att det bränner ut de sista bobborna ur kroppen. Vila under filten och kolla några avsnitt OC. Och så ska ni se att jag är pigg och kry imorgon igen... Far på gym på kvällen, och sen förkyld igen på torsdag? Ain't life grand. #skitdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar