26 maj 2015

Kycklingfiléer med bacon i ostsås

En gång i tiden fantiserade jag om att sätta upp ett nytt recept i veckan här på el bloggos. Nja, det var kanske inte så realistiskt, visade det sig. Här en tid har det varit lite dåligt på receptfronten, men försöker skärpa till mig igen. Nå, de senaste recepten jag satt upp har i varje fall bara varit bakverk, så nu tyckte jag det var dags för en maträtt av nåt slag. Igår fick jag syn på ett recept på Instagram som jag tyckte lät smarrigt. Shoppade, modererade receptet lite, och verkställde. Och supergott blev det! Men var aktsamma med saltet! Det glömmer jag alltid när jag gör maträtter med bacon... Låt mig presentera för er, kycklingfiléer med bacon i ostsås (nä, jag kom inte på nåt längre namn...):


Du behöver:
- Kycklingfiléer
- Valfria kryddor
- Ett paket bacon
- 1/4 paket Koskenlaskija Vahva
- 1 paket matlagningsgrädde

> Krydda kycklingfiléerna, bryn tillsammans med bacon
> Häll över matlagningsgrädde och smula ner bitar av Koskenlaskija
> Krydda enligt behag, t.ex. peppar, paprikapulver och lite curry
> Låt puttra i ca 5 minuter, tills såsen tjocknat

Servera med t.ex. ris och sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar