14 maj 2015

En dag i Lappo

Den lediga dagen till ära hade vi väckning 7:15. Bara att fixa smörgåsar, packa racingväskorna, starta bilen och styra kosan mot Lappo. Det regnade/duggade, blåste kallt och var mulet i princip hela dagen. Förstås tittade solen fram sen när vi åkte iväg från området vid fyratiden. Nå, nio var vi hursomhelst framme, elva kördes allmänna, strax före ett startade dam/junior/senior igång (vi körde "limittäin") och vid tvåtiden var det dags för EVK som avslutning på dagens tävling. Det blev inte nåt vidare till budgivning, och pga ganska lågt deltagarantal var prisutdelningen över på ett tjoff. Så när klockan var fem hade vi redan gjort vårt för dagen, plus att vi hunnit stanna vid Helmisimpukka på lite käk. Nu är vi hemma och har resten av kvällen ledig. Fint så!

Angående dagens racingframgångar då.. I allmänna kom både Kalle och Martin till semi, men sen ville det inte så mycket längre. Ida och jag körde med nio andra "tjängor" i damklassen. För Ida gick det inte riktigt vägen, men för mig gick det desto bättre, hamnade på en femte plats i slutändan. Men det kommer irritera mig föralltid att jag kunde ha blivit tredje och fått ett presentkort med min pokal, istället för en spolarvätska.. Nåja, sånt är livet och bättre lycka nästa gång! I EVK hade både svärfar och Kalle likadant flow som i allmänna, alltså kom de till semifinal men inte längre. Så en helt okej dag! Fick dessutom behålla båda bilarna, så det var ju inte fy skam över Lapo idag, precis.

Helt huller om buller, men ni fattar väl! Ida och Martin i Mazda (nr 3), 
Kalle och jag i Renault (nr 34)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar