5 maj 2015

Kemora

Som ni kanske förstått så gick säsongens första varmanstävling av stapeln i helgen. Fredag till söndag har vi åkt till och från Vetil sex gånger. Gissa om vi börjar kunna vägen utantill.. Det var dessutom mitt sjätte år på Kemora, men "bara" femte året som chaufför. Nå, i år har jag inte femtusen bilder och en kilometerslång historia att berätta för er. Jag har knäppt några (hahaha) foton med min telefon, och så tänkte jag i korta drag berätta hur det gick.
Varsågoda, rally-bildbomb:

 



På fredag var det väckning 0500(!), och strax före sju befann vi oss i Vetil. Lastade av bilarna, sökte parkeringsplats, anmälde oss, besiktade bilarna och åt sedvanligt rally-frukost. Sen rullade dagen på, började med damklassen där jag och Ida körde. Jag körde Renault, Ida hade Opel. Vi kom oss båda till semifinal, och det är väl inte så illa pinkat i Finlands största varmanstävling! Dagen fortsatte med EVK-klassen, där både Kalle och svärfar kämpade. Hemma ungefär klockan tio.

Lördag, och vi fick åtminstone sova liiite längre. Var framme runt halv nio på morgonen. Juniorerna började dagen, och sen tog allmänna klassen vid. Både Kalle och hans pappa körde så bra att de steg vidare till söndagens tävling! Pizzapaus på Edsevö Neste innan vi åkte hem igen. Skönt att vara hemma redan nio-tiden på en lördag...

På söndag var vi igen på plats ungefär halv nio, och hemma igen klockan halv elva på kvällen. Körandet gick väl kanske inte riktigt som grabbarna hade tänkt sig, Kalle borde ha blivit fjärde för att komma sig vidare till välierä (och därifrån kanske till semi), men stannade på en femteplats. Martin hade som vanligt otur och blev först utknuffad, och fick sen en ordentlig punktering, så Opeln fick aldrig riktigt visa vad den gick för.

Helgen bjöd på varierande väder, allt från solsken och blåst till snöslask och regn. Men ja, vad vore väl första maj på Kemora utan växlande väder!? Lite färg har jag i alla fall fått på näsan, och minustimmar på sömnkontot. 
Precis som det ska va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar