28 december 2014

Vikovill

Just nu är det precis som det ska vara denhär tiden på året. Man bara sover, äter, ligger på soffan, träffar släktingar/vänner, och gör sen om allt igen. Utan att ha den minsta aning om vilken dag det är, om det är nåt man borde göra... Ja, det är riktigt skönt måste jag säga!

Idag t.ex. lär det ska vara söndag. Stackars sambon måste tillbaks till jobbet imorgon, medan jag fortfarande har 1,5 veckor ledigt. Hade satt alarmet på 12:12 (bara för att det var roligt), och sorgligt nog sov jag så länge.. Åt nån limpskiva till frukost, surfade runt lite, värmde en portion av gårdagens spaghetti och morosås, och sen var vi bjudna till Kalles fammo och faffa på lite "efter-jul-kaffe".


Som bäst håller jag på med årsresumén, måste säga att det nog var trevligare ifjol när jag hade varit lite mer förutseende och hade alla inlägg fixade i utkastet innan december ens dragit igång... Nu ska jag för omväxlings skull traska uppför lokalbacken. Tyvärr inte till gymmet (men kanske kommande vecka!?), utan på revyträff. Får samla alla krafter nu, antar att vi börjar med revyövningarna direkt efter nyår. Då är min fritid icke-existerande en månad framöver igen!

Exakt vad jag tänker när jag går igenom mitt år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar