20 december 2014

Året 2014: Januari

Jag börjar härmed min årsresumé för 2014! Det är väl en såndär grej man inte riktigt slipper undan som bloggare... Vill ni läsa tidigare års resuméer kan ni kolla här: 2013 - del 1, 2, 3, 4 och 5. 2012 - del 1, 2 och 3. 2011 - januari, februari, mars, april, maj, juni, juli, augusti, september, oktober, november och december. 2010 - januari, februari, mars, april, maj, juni, juli, augusti, september, oktober, november och december. Och så ska jag försöka komma ihåg detta inlägg nästa år när jag febrilt söker i arkivet efter tidigare års sammanfattningar...

 Om jag ska beskriva januari 2014 med ett ord så får det bli: Revyövning! Nästan varje kväll var jag vid Årvasgården och övade...
 Gymmade också en hel del (så mycket fritiden och ryggen nu tillät) och försökte komma igång med det "hälsosamma livet" med en fuskdag i veckan. Var riktigt taggad, även om jag inte hade så mycket extra tid.
 Vi slängde ut vår julgran i grevens tid (hittade barr ännu i juni när vi städade)...
... och julhemmet blev vinterhemmet istället.
 Njöt av härligt och kyligt vinterväder. Det var runt 20 grader kallt där en stund! Och vi var utan vatten nån dag när rören frös...
 Jag lånade Katarinas hund Fanni för en hurtig promenad.
 Vi gick på Kimo UF:s show "Kimoråolit - Åotråolit råolit!"
 Kalle och jag gjorde för första gången egna hamburgare - och det blev en riktig succé!
Det var "Fredagsmys på Kaffestugan" med Alfred Backa som gästartist. 

Annat som hände i januari: Kati fyllde år och hade kalas hemma i Jutas, min gudmor Kajsa blev 40 år, vi var bjudna till Kalles fammo och faffas på efter-jul-middag och till Kalles mommos på tvårätters. Mitt nästan tre veckors jullov tog slut och jag återvände gladeligen till jobbet. Vårterminens Pensala-zumba började också. Hälsade på Linn i Vörå och pratade mycket om gamla minnen (som starkt var närvarande vid denhär tidpunkten i livet), Linn hälsade på mig och vi gick på "Kickstarta 2014 hälsosamt" vid Årvasgården. Jag ordnade Tupperware-demonstration hemma hos mig, och Cila hade ett Mary Kay-party. Jag började stalka Carros blogg, och påbörjade projekt: spara ut håret. "Knåka" blev min vardagsfrisyr... En av de bästa nyheterna i januari var när jag fick veta att Tees var gravid och skulle flytta hem till Finland! Mamma och pappa spenderade samtidigt två sköna veckor på Barbados... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar