13 december 2014

Tuuri

Lördag och väckning 6:50, kanske inte världens trevligaste... Duschade, snabbfixade, åt lite frukost, och sen styrde Kalle och jag kosan mot Sale i Jepo. Där plockades vi upp av min mor och far, och fortsatte färden mot Keskinens i Tuuri. Också en tradition vi har i min familj, att julhandla vid Tuuri. Började med Nahkapaikka, sen sedvanlig glasspaus på Spice Ice, och så själva shoppingen efter det. Avslutade med mat och var faktiskt hemma redan vid halv fem. Otroligt fort gick det i år, jag och Kalle var till och med klara så snabbt att vi hann gå lite i de andra butikerna på området... Det mesta på vår lista fick vi hem, några småsaker måste jag nog söka nån annanstans ännu. Men vi byri ha e på raden! 11 nätter före juuuul...

 Fullkomligt älskade Pentik i Tuuri! De hade gamla träplankor ÖVERALLT!!!
 God mat: majspanerad kycklingfilé med kryddiga potatisar, ostsås och majs.
 När vi kom hem fixade vi lite i stora hallen. Jag köpte ju detdär gamla fönstret för över ett år sen, tanken var ju att det skulle bli en spegel men det hade blivit så dyrt.. Så nu får det fungera som julkortshängare tillsvidare! PS skicka massa julkort nu så jag har nåt att hänga upp ;)
 Min snälla pappa köpte ett äkta fårskinn åt oss idag <3 Passar perfekt på träbänken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar