4 juli 2013

Efterlyses:

Ditt allra bästa müslirecept!

Har varit sugen ett bra tag nu på att göra egen  müsli. Häromdagen köpte jag en glasburk via Facebook-loppis som jag hade tänkt använda till något ätbart. Konstaterade att gubben som äter yoghurt till frukost kanske skulle behöva lite nyttigheter att sätta på i form av müsli med nötter, frön osv. Om jag lyckas övertyga honom att det är ätbart är ju en annan historia... Själv är jag sugen på att försöka få i mig turkisk yoghurt med (honung och) müsli. Har försökt några gånger, men har lite svårt med turkgurt-smaken. Nå, kanske jag lär mig! Har ju lärt mig att äta kvarg utan grädde också, och det är sååå gott!

2 kommentarer:

  1. Na vidari recept har ja int MEN att klipp ner torkade jordgubbar (finns i butikan me torka frukter) e riktit gott! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ååh, he låter jo supergott! va ti Halppis i Vörå just å handla, men tär had di no int na toko lyx.. men nesta gang vi far ti Prisma ska ja no köp hejm :)

      Radera