16 juli 2013

Autumn winds

Sir ni, ja ha sminka me! Igen...

Kom hem från nattskift strax före 9 i morse och slängde mig genast på sängen. Sov ca 1h och steg upp när Sara knackade på dörren. Drog på mig sportiskläderna och så for vi ut på en 10,5 kils runda, ca 1,5h var vi ute. Härligt tills det började störtregna... Gissar på att jag blir förkyld nu också, var svettig och blev sen våt och kall.. You do the math. In, en snabbdusch, slängde i mig en portion mat och tog sen faktiskt, pinsamt nog, bilen till Alexandras. Där var det tredje Mary Kay-partyt på fyra veckor. Alltid trevligt! Testade bra produkter, shoppade loss (nånej, köpte faktiskt bara en produkt), pratade och åt god cheesecake. Nu sitter jag och väntar att sambon ska höra av sig att han är påväg hem från Vasa, så blir det dags för matlagning. Sen lite slapp innan det är dags för nästa nattskifte. Not much going on här alltså!

Konstaterade häromdagen att det verkligen blivit höstigt väder utomhus nu. Höstiga vindar, kyligt och mörkare på kvällarna. Gissar att det inte blir nån mer sommarvärme dethär året, det har nog "vari å fari"... Tyvärr. Med 9 arbetsskift kvar och sen 5 dagar ledigt innan jobbet börjar har jag börjat få oroskänslor i magen. Kanske inte direkt oroskänslor, men känslan av att det är något nytt som väntar. På ett sätt känns det som om jag ännu är påväg tillbaka till Västermalmsbrinken och BI till hösten, men samtidigt är jag superexcited över nya jobbet och alla utmaningar det för med sig. Älskar också årstiden hösten, med allt vad den innebär. Fast nja, lite mera sommar vill jag nog ha! Är inte redo för mörker och kyla riktigt än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar