17 juli 2013

Den sista varma sommardagen?

Avslutade mitt allra sista nattskifte på Kaitsorhemmet runt klockan 9. Slängde mig på sängen tillsammans med Kalle och hann vila ungefär 30min. Sen var det att hoppa i gummistövlarna och hänga ämbaret på cykelstyret, och så iväg till Kalles mommo. Så for vi ut i skogen, jag, Kalles mami och mommo. Plockade blåbär för allt vad vi var värda. Tror min rygg kommer hata mig lite imorgon... 10 liter blev det för mig på ca en timme. Hemma fixade jag lite mat och efter det har jag i princip suttit ute på balkongen och rensat. I TRE FAKIN TIMMAR. Vilken tur att det var solsken och jag kunde sitta i bikini. Har nämligen på känn att detta var den sista varma sommardagen dethär året. För septembervindarna ven i blåbärsskogen idag...

 Dagens skörd. Hoppas för allt i livet att det räcker till nästa år!
 Bänkade mig ute på balkongen med Spotify i bakgrunden
 Tjoho tjohej, dehär e sååå rolit... NOT! Men tillslut fick jag in knixen!
 Fick skala av mig mer och mer kläder hela tiden, och tillslut var det bara bikini som funkade. Va e no betär än he!?
 Nästa gång jag plockar blåbär tänker jag plocka dem för hand så kanske det bara tar EN timme att rensa... Höh
 Blev klar just när solen började gå runt husknuten, hur awesome!?
 Dagens blåbärssaldo: 14 burkar!
1 burk fick lämna i kylen till morgondagens blåbärspaj, resten åkte in i frysen i väntan på höstens och vinterns morgongröt...
Tror jag fått lite färg idag faktiskt!

Gubben är i Vasa och spelar in skiva med bandet, så jag har hushållet för mig själv x-antal timmar till. Funderar vad jag ska hitta på efter maten.. Cykeltur? Tv? Playstation? Promenad? Tja, den som lever får se... Gårdagens 10km promenix känns i alla fall i benen och rumpan idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar