17 februari 2019

En vecka i bilder

Det har varit lite skralt med blogguppdateringar den senaste veckan, så nu ska jag som vanligt ösa på med massa bilder och lite text om vad vi haft för oss. Ungefär så här:

 Förra fredan kom äntligen vår nya säng från Bed Invest! Men gissa frustrationen när vi inte kunnat sova i den trots att den stått där i sovrummet och väntat en hel vecka.. Ville helt enkelt inte flytta in förrän allt var klart i rummet!
 På lördag (förra veckan) lämnade jag och Caroline döttrarna med sina pappor och åkte iväg på en härlig shoppingdag till Jeppis. Började med ett besök till Alla tiders antikt. Där fanns det minsann mycket fint att vila ögonen på!
 Om vi hade haft tjockare plånböcker hade nog en hel del följt med oss hem!
 Lunch och fika på Fiika.
 Sen blev det ett besök till härliga Lundagård. Där stod vi och drömde och grävde skatter i vad som kändes som timmar.
 Till slut kom vi nog bara hem med varsin påse med knoppar och handtag.
 Resan fortsatte till Amidahallens loppis, där vi dreglade över ett vackert gammalt skåp, som sen aldrig fick följa med oss hem, även om vi hade paketbil att frakta i..
Dock fyndade vi väldigt mycket (och billiga!) barnkläder, så loppisrundan var inte förgäves.
 Avslutade med middag på Friends and Burgers innan vi styrde kosan hemåt igen, glada över en skön barnfri dag!
 På tisdag visade februarivädret sig från sin allra bästa sida, och jag och Caroline mötte upp Lisette i Kvimo för en härlig eftermiddagspromenad och massa prat.
 Vi hade tänkt gå hemvägen längs isen, men tyvärr var vi för tunga och plumsade genom skaren... 
 Så roligt att se barnen leka tillsammans! Tänk, för ett år sen var dessa typer bara små klumpar.. Håhå vad tiden går.
 Tappade bort barnet en dag. Hittade henne under sängen.
 I torsdags, på självaste vändagen, träffades jag, Madde och Maria och våra avkommor. Började dagen med lunch på Chao-grillen i Oravais, och sen slirade vi iväg till Kimo där vi gick på en kort promenad i blåsten.
 När barnen sov (nå, nästan...) blev det gofika och massa prat.
 Åtminstone en liten donna sov så gott trots mammornas babbel!
 Sambon hade förstått mina vinkar och kom hem med en fin bukett dagen till ära.
 Svärfar hade tydligen bra smak, för han gav mig en likadan bukett! Bara i annan färg..
 Fick också en tulpanbukett av Sebastians moster som kom på besök, så nu är huset så fint med många vackra buketter!
Hejhej!
 På fredag förmiddag kom elektrikern och kopplade i elen i sovrummet. Äntligen inflyttningsredo!
 Bilade iväg till min forna hemstad Nykarleby på mamma-babyträff som fina Linda ordnat. Jättekul att träffa andra mammor och babysar.
 Eleonore tyckte bäst om bollhavet! 
 Linda hade ordnat så otroligt bra med både ätbart, lotteri och goodiebags utöver umgänge. Hann inte ens fota alla godsaker, men lovar att det var supergott!
 Detta fick jag med mig hem. Vilken lyx!
 På fredag kväll när sambon var på jobbmiddag passade jag på att skruva ihop ett nattduksbord när barnet somnat.
 Försökte också klura på lite inredning.. Men till slut gav jag upp och gick och lade mig i stället.
Så gott som hela lördagen gick åt till att färdigställa i sovrummet. Än fattas visserligen några hyllor, fler gardiner och lite inredningssaker, men annars börjar det kännas mer som vi nu än när vi flyttade in. Här ska vi nog sova gott framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar