12 juli 2018

"Man borde ju inte klaga, men..."

Hej på er i värmeböljan! Long time no hear, kan vi väl säga. Har inte känt för att blogga på en tid, men just idag kliade det lite i fingrarna, så jag tänkte passa på och skriva "några" (hahaha!) rader så länge lilltjejen tupplurar här bredvid.

Vädret visar sig från sin allra bästa sida, och jag skjutsas tillbaks i tiden till sommaren 2014. Min allra första semester, och fyra veckor av strandhäng, glassätande, kompisträffar, kvällsturer med cykeln, och bara sköna, lata dagar. I år blir det väl inte så mycket strandhäng åtminstone, då Eleonore nog är lite för liten för att ha med sig ännu. Hon är heller inget stort fan av värmen (påminner om sin mor på det viset..), så vi håller oss nog för det mesta inomhus. Fläkten har vi släpat upp från förrådet för att överhuvudtaget kunna leva i vår lilla lya. Tack och lov kommer solen runt balkonghörnet först vid 17-tiden, så det är bara kvällarna som blir olidliga här inne. Nu börjar jag nog faktiskt längta till något större, och egen gräsmatta att ligga på... Men allt har ju sin tid! Man ska ju inte klaga när vi äntligen fått värme i vårt land, men jag fattar inte varför det inte kan vara "mittemellan-väder". Endera plus tio med regn och blåst, eller så nästan trettio grader och inte en vindpust i sikte. Hohh! Som jag sagt tidigare, jag älskar solen, men klarar inte av värmen...

Jag tänker faktiskt inte skriva några långa haranger om vad vi haft för oss sen jag senast uppdaterade. Men i korthet har vi nog njutit av sommaren bara; levt villaliv, träffat kompisar, varit på Tuuri-premiärresa med lillan... Sånt. Sebastian är också ledig den här veckan och nästa, så vi försöker hitta på lite ett och annat när han nu en gång är hemma på dagarna. Har egentligen inga stora planer för resten av månaden, och skönt är ju det. Dock börjar det klia i cykelmusklerna för min del, så bara det blir lite svalare om kvällarna ska jag nog ta och gräva fram min trotjänare ur sin vintervila. Älskar nämligen cykelturer i sommarsolnedgång!

Här kommer några bilder från veckor som gått:

 Mary Kay "balkongspa" passade bra i regnigt väder.
 Tuuri-resan gick utmärkt, och premiärbesökaren satt snällt bara och tittade omkring sig, när hon inte sov.
 En som för det mesta ligger på mage nuförtiden. Det kunde man ju inte ha trott för en månad sen, när hon h-a-t-a-d-e magläge! Nu är dock frustrationen stor när hon inte kommer sig framåt... Snart kanske!
 Om man blir sugen på glass men försöker vara hälsosam: Smoothiebowl. Smakar precis som sorbet!
 Har också hunnit med en picknick i Hällnäs tillsammans med "Picknick mamas"-gänget.
Hälsade på Madde och Saga en eftermiddag.
 Madde bjöd på supersmarrig tacopaj med sallad...
... och jag hade köpt glass, jordgubbar och Omar-munkar till kaffet.
 Eleonore gymmade...
 ... och Saga busade.
 En som hittat sina fötter de senaste veckorna.
 Åkte ut till Långön och mina föräldrars villa ett dygn. Så skönt med villaliv!
 Sebastian fiskade medan jag lapade lite sol.
 På besök hos svärisarna i Kimo, när de hade Sverige-främmande.
 Tjejträff med "Tjängan". Madde hade gjort en sån härlig sommartårta åt oss!
Massa annat gott blev vi också bjudna på, medan samtalsämnena avlöste varann.
 Utegym för Elle denna gång!
 Jag har försökt ta mig på vagnpromenader, men när det varit hett har vi nog hoppat över. Så härlig årstid att vara mammaledig, det må jag då säga!
 Har också börjat läsa igen. Saknade verkligen det i mitt liv! Dock blir det ju inte så ofta..
Sebastian arrangerade denna bild. Behöver väl inte säga mer än så... haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar