17 april 2012

Asiatisk wook

Jag är så uslig med kameran att jag inte fick någon bild på dagens mat. Så jag är fräck och lånar av receptmakaren Janica istället! Det såg ju ändå lika ut... Dock ändrade jag lite på receptet!

1 paket broilerstrimlor, naturell
Kryddor enligt smak och tycke
(Jag använde indiska kryddblandningar: curry, garam masala och garlic-ginger. Men borde nog inte ha lagt så mycket av varje... Det blev HOT!)
1 burk asiatiska wookgrönsaker (Pirkka konservburk)
En näve broccoli
1 paket nudlar med valfri smak (jag tog Pirkkas kyckling-örter)
1 liten burk kokosmjölk
Sweet chili-sås
Soja

- koka och krydda nudlarna
- stek broilern och krydda, tillsätt grönsakerna och stek en stund
- krydda med soja och sweet chili-sås
- tillsätt kokosmjölken, och låt puttra en stund
- rör ner nudlarna, och servera!

Jättegott, enkelt och billigt. Faktiskt! Räcker till 2-3 portioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar