30 november 2019

Årets önskelista

I tio år har den här bloggen funnits, och nästan lika länge har jag publicerat önskelistor inför julen under lillajulshelgen. I år tänkte jag faktiskt helt strunta i det, eller ärligt talat hade jag nästan glömt bort hela "traditionen".. Men sen hade jag en stund över för bloggen medan barnet - som vanligt - tittade på sitt favoritprogram, och så slog det mig att ojdå, önskelista. Här kommer alltså ett försök till årets version!

ELEONORES ÖNSKELISTA:
Leksakskök + attiraljer till det 
Ingrid & Ivar-böcker (vi har Ingrid och Ivar samt Ingrid och Ivar firar jul)
Magnetbokstäver
Saker med Greta Gris/Babblarna/Mumin, t.ex. spel, pussel, målarböcker, lakan till större säng.. 
Såna där burkar som går att stapla till ett torn
Mera delar till Duplo-samlingen

(En del av det här har vi/någon annan redan köpt/tänkt köpa, men ville skriva upp allt i alla fall)


MIMMIS ÖNSKELISTA:

Betyder det att man blivit vuxen när man knappt kommer på något att önska sig...? 

Det där vanliga som presentkort på massage/fotvård går ju alltid hem, Fazers choklad eller så att någon renoverar klart vårt hus (GRATIS) på en vecka!? Haha nämen. Om jag verkligen måste önska mig någon fysisk sak, så skulle det väl vara ett par gamla pardörrar till vinden! Ifall det inte duger med något man måste köpa från loppis, så önskar jag mig en saftmaja som funkar på induktionsspis


HE VA HE! Glad lillajul på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar