23 januari 2019

Vår vita vintervärld

Måndagens vy ur vardagsrumsfönstret. Helt underbart väder!

Idag är det inte lika vackert väder, utan ganska mulet och trist. Tack och lov har vi i varje fall mycket snö, så det inte blir så grått ute även om solen inte skiner. Betydligt varmare har vi idag också, -4 grader visar termometern på här hemma hos oss, till skillnad från -18 som det var i måndags. Sebastian var hemma från jobbet med förkylning och lite feber, och Eleonore var febrig hon också. Själv längtade jag ut så fruktansvärt, men fick nöja mig med en promenad till postlådan och tillbaks (mama bear måste ju sköta sina sjuklingar...). Och det räckte nog riktigt bra, frös nästan näsan av mig på den korta sträckan!

För tillfället sover barnet ute i vagnen, och jag har passat på att ställa inför kvällens Tupperware-demonstration. Det blir laxcheesecake, Silviakaka och drottningsparfait. Hann till och med städa köket! Nu återstår bara att dammsuga, men det får nog bli tills senare, i och med att vi har byggarna här på vinden som springer omkring och råddar.. Borde också hinna med en dusch och förbereda lite middag, men vi får se hur det går med den saken. På något underligt vänster brukar det alltid bli så att jag panikstädar med vått hår femton minuter innan gästerna svänger in på gården. Typiskt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar