13 januari 2019

En bildkavalkad

Idag tömde jag albumet i telefonen för första gången det här året. Brukar vanligtvis inte låta det gå längre än en vecka mellan tömningarna, så nu hade en hel del bilder hunnit samlas där! I och med att jag inte haft tid eller orkat med bloggen senaste veckan heller, så ska ni få ta del av vad vi haft för oss mestadels i bild. Här kommer vår början på 2019 (kan till och med finnas nån från "förra året" också) i bilder:

 Eleonores första tur i pulkan i vackert vinterväder.
 Roligt att busa med tomten.
När det är för kallt ute kan man ju alltid parkera vagnen i sovrummet.
 Pappan behövde en powernap mitt i lekandet...
 ... alltså fick mamman ta över!
 En ostbricka och lite kortspel.
 Mera lek med pappa, som vi njutit av att ha haft hemma i nästan två veckor över julen!
 En dimmig morgonpromenad!
 Min pappa var och hjälpte oss att tapetsera två väggar, och Sebastian och jag fortsatte sen själva med vägg nr 3.
 Testar nya bilstolen, som vi nu installerat i bilen.
 Lillan fick vara med och skriva revylåtar med Tanja och mig.
 Granen var så fin ännu förra helgen, att jag gärna hade haft den kvar. Men på söndag åkte den nog ut, tillsammans med allt annat julpynt.
 Vet inte om pappan eller barnet var mer fascinerad av denna lek?
 En som tycker att mammas och pappas tandborstar är betydligt godare än den egna!
 Igår var svärmor och hjälpte oss med den sista väggen i sovrummet.
 Älskar tapeten! Dock är det svårt att fånga de rätta färgerna på bild.
 Roligt att kolla på grävmaskiner med pappa.
 Nu går det inte att ha framme datorn när dottern är i vaket tillstånd längre.. Då ska det skrivas!
 Svärmor stickade en sån fin dräkt och mössa åt Eleonore! Används flitigt.
 Minen säger väl det mesta om vad hon tycker om couscous..?
 På fredag var jag och Eleonore samt Madde, Saga och Birk och hälsade på Marias lilla baby. Så sööt! Tyvärr tog jag inga egna bilder, utan har bara den här från vårt besök...
Ordningen återställd i mina lådhyllor efter julen. Även om jag inte är helt nöjd med innehållet..

He va he! Allt har ju givetvis inte fastnat på bild, men det där var väl i stora drag vad vi haft för oss. Har också varit på lunchträff till Aroma i GW-gallerian med Caroline och Lisette plus våra avkommor, börjat på jumppa igen efter julen, besökt fyssen på grund av mina låsta skulderblad och domnande händer, varit på fredagsmiddag till Frank och Joanna (där vi fick vääärldens godaste skaldjurspasta!!!), umgåtts med Therese och pojkarna, och för tillfället har vi besök av min kusin Heidi, som övernattat här (och just nu är med Sebastian på jakt). Jaja. It vare na annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar