24 maj 2018

Tolv veckor

Kan ni förstå, att idag har den här lilla damen varit med oss i tolv veckor redan? Vart tar tiden vägen...
 Igår grillade vi för första gången i år. Smarrigt värre!

Hej kompisar! Tänkte bara passa på att slänga in ett snabbt torsdags-hej så länge Eleonore tupplurar här bredvid mig. När hon vaknar ska vi småningom packa i bilen och åka iväg till dagis för att hälsa på. Det har nämligen serverats lasagne idag, vilket är min absoluta favoriträtt på dagis. Grejen är den att köksan går i pension om några veckor, så måste ju absolut passa på att köpa hem lite av "sista lasagnen". Snyft! 

Den här veckan har vi inte haft alltför mycket program inplanerat, vilket varit skönt. På tisdag träffades vi igen med "Picknick-Mamas", denna gång vid Kaffistogon här i Årvas. Tyvärr hade vi inte riktigt lika tur med vädret, men fick nog ändå timmarna att gå med diskussioner och något gott att plocka i oss.

Dottern har redan hunnit bli 12 veckor, och det märks att hon växer och lär sig. Tycker det är något nytt som uppenbarar sig varje dag! De senaste nätterna har faktiskt varit betydligt lugnare, vet inte då om det faktiskt hjälpte att vi köpte en större tutt (6-16 månaders) eller om hon bara hade några dåliga nätter på grund av utvecklingsfas.. Nåja, den som lever får se hur det går framöver!

Idag är det förresten ingen vanlig torsdag, utan min och Sebastians förlovningsdag! Vill ni läsa om hela det spektaklet kan ni göra det hääär. På lördag kväll kommer min mamma och pappa hit och natta lillan så vi får åka iväg på datenight till Strampen i Vasa. Tänker att jag samtidigt kan fira att jag fick fastanställning. Livet är allt bra just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar