18 maj 2018

Fredag igen

Jag vet inte hur det är möjligt, men för tillfället känns det som om livet består av endast måndagar och fredagar. Så var det ju så länge jag var i arbetslivet, vilket ju kanske är förståeligt då man fyller vardagarna med jobb och sen program kvällstid. Men nu när jag mest är hemma om dagarna hade jag förväntat mig att tiden skulle söla sig fram och veckorna skulle kännas evighetslånga. Tänk vilken tur att jag hade fel!

Eleonore har redan hunnit bli 11 veckor. På ett vis känns det som om det var igår vi kom hem med henne från BB och inte visste ett skit vad vi skulle göra (eller nåja, nog visste vi ju ungefär ditåt men...), på ett annat som om hon alltid varit med oss. Det är så roligt att se hur hon utvecklas för varje dag som går! För tillfället sover hon inga "supernätter" längre, men det går nog bra i alla fall. Värmen har nog lite stört både dag- och nattsömnen, så det var tacksamt med lite svalare väder nu i slutet av veckan, måste jag säga.


Ni kanske undrar vad vi haft för oss den här veckan? Det ska jag berätta för den som undrar. På måndag gjorde vi inget särskilt, utan tog det lugnt här hemma bara. För tisdagen hade jag smitt planer med några andra mammor och barn, som jag träffat via föräldraförberedelsekursen vi gick i höstas. Det visade sig vara ganska klokt att göra en efterlysning här på bloggen! Vi packade i våra bilar och träffades vid Hällnäs-hamnen för en kort vagnpromenad och lite picknick. Det var riktigt trevligt att umgås och prata med folk i samma situation! Och barnen skötte sig åtminstone någotsånär exemplariskt..

Picknick-mamas!

På onsdag åkte jag och lillpinglan till Nykarleby för att hälsa på min mamma som var sjukskriven på grund av ryggen. Min kusin Heidi var också där och vi fikade med supergoda Skorpan-bullar och pustade åt värmen (30 grader I SKUGGAN!!!). Passade på att åka via butiken på hemvägen också för att fylla det alltid så tomma kylskåpet.. Igår hade jag igen stämt en mamma-babyträff, denna gång med Madde och lilla Edvin. Vi fick timmarna att gå lätt med att prata och gå på en timmes promenad i blåsten. På kvällen var jag på välbehövlig massage och Sebastian fick underhålla dottern så länge.

Gissa hur skönt att ligga och sola på balkongsoffan medan dottern sov. 35 grader varmt!

För tillfället sover lillan sin förmiddagstupplur här på soffan, och jag väntar hit min faster Eija, som ska komma på besök. Sen blir det vagnpromenad och sedvanliga fredagsvårrullar i väntan på sambon. Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar