3 maj 2017

Onsdag 3.5

Nyligen hemkommen från jobbet med en hemsk spänningshuvudvärk. Tog in en Burana och försöker återhämta mig här på soffan med lite datatid. Borde småningom ställa igång matlagningen om jag ska hinna med kvällens måsten. REKO klockan sex och sen tillbaks till dagis, denna gång för sytalko tillsammans med föräldragruppen. Vi fick också färdigt bastun igår (projektbilder incoming!), så ikväll gäller det att plocka in alla delar tillbaka och putsa upp lavarna. Sen ska vi väl provbada vår "nya" bastu här nån dag då!

Annars har jag väl inte så mycket nytt att komma med en onsdag som denna. Solen skiner och jag får nog småningom börja fundera på att ta på mig vårjackan till jobbet. Har också lekt med tanken att ta cykeln nån dag. Men måste nog se över däcken lite först.. Kan bli tungt upp för kyrkbacken annars! Sambons bil är sönder IGEN och vi får gråa hår med mindre. Så länge min bil håller så måste vi ju klara oss med en bil. Vilket innebär att jag stiger upp och skjutsar sambon till jobbet varje morgon... Suck. Igår hämtade jag också hem mina pelargoner som fått övervintra hos mommo och moffa. Några små bladknoppar har de, så vi ska hoppas att solen och skyddet från den inglasade balkongen gör dem gott! Och så måste jag erkänna att jag saknar en blomrabatt att rota runt i, när det är vackert väder ute.. Sen så längtar jag förstås också lite i smyg till sommaren... Men vem gör väl inte det?


Å he va väl ongefär he för ida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar