28 november 2016

Lillajulshelgen

Helgen kom och gick, och i vanlig ordning susade det bara en gång. Har ändå hunnit med en hel del, allt från julmarknad och julöppning till lillajulfest hos Bastis brorsa. Kokade också den perfekta risgrynsgröten (i vanlig kastrull, och den brände inte!!!) och hälsade på hos B:s kompis Jussi och hans familj.

Ni vet ju redan att jag har julpyntat hemma...
... men det har vi gjort på jobbet också.
På fredag gjorde vi pizza helgen till ära. Men erkänner att vi fuskade och köpte bottnen...
På lördagen åkte jag iväg på julmarknad till Stjärnhallen i Nykaabi tillsammans med Maria och Challo. 
 Sandra hade så mycket fint med sig från Amalia-butiken.
 Fortsatte Nykaabi-besöket med varsin tekopp och lite gott att tugga på vid Mommos café.
 Maria och jag var tappra och trotsade det usliga vädret och for på julöppningen i Oravais...
 ... och ja, vi fick se tomten!
 En söndagsfrukost.
Första adventsljuset tändes i ljusstaken jag haft i tre år nu.

Och nu var det måndag igen då. Kom hem strax efter fyra. Slängde mig på soffan en stund med diverse sociala medier tills Sebastian kom hem från jobbet. Värmde varsin portion risgrynsgröt och åt några knäckebröd med överbliven laxröra. Nu har vi kaffefrämmande och själv ska jag snart iväg på zumba. Och så var en till dag förbi då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar