8 november 2016

Frusen och andra vardagsbetraktelser

Ingen har väl undgått helvändningen vädret gjorde här i landet nu i helgen. Från att ha varit några grader på minus blev det plötsligt över tio grader kallt. I november. Säger bara såhär mycket: Hoppas verkligen inte det här sitter i tills mars. I så fall får jag nog överväga att byta jobb! Två förmiddagar nu har jag stått och huttrat utomhus och sett på barnen som sprungit omkring och hållit värmen. Fattar inte hur det är så här varje år - först fryser man så tusans av bara några minusgrader, men sen är det inga bekymmer att vara ute och promenera i -20, bara man bli van. Nåja, ska väl nog anta att det snart börjar slaska och blir eländigt väder, så vi får väl njuta av de frostiga, krispiga, soliga dagarna vi har nu. Och som man brukar säga - det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder... Eller?!

Annars så donar jag på med mitt in i veckorna och hinner inte ge bloggen så mycket kärlek. Det är möten och kurser och träningar hit och dit, och däremellan försöker jag givetvis hinna umgås med både sambon och vännerna. Inte alltid så enkelt att få ihop vardagspusslet, så ni kan förstå att jag längtar efter julledigheten. Då ska jag bara vara, och inte göra upp så mycket program på förhand! Överlag så känns det lite som om bloggen sjunkit långt ner på prioritetslistan det senaste året. Förståeligt med tanke på att mitt liv också gjort en helomvändning på en rätt kort tid. Och så blev det kanske lite väl intensivt bloggande under USA-resan, så när jag kom hem kändes det som om jag hellre fokuserade på annat än just att stirra in i skärmen.

Mest blir det vardagsbloggning, och det kanske inte är så givande för er andra. För mig själv däremot är det ganska intressant att gå tillbaka i arkivet och se vad jag haft för mig under året. Om det blir nån årsresumé i år så kan jag lova att den ser annorlunda ut än tidigare, för jag har verkligen inte dokumenterat lika flitigt som andra år... Har också funderat en hel del på julkalender till bloggen. I två år nu har jag satsat ganska duktigt på bloggjulkalender, och visst har det varit roligt, om än arbetssamt. Så just nu är jag i valet och kvalet om det överhuvudtaget blir nån kalender, och i så fall en hurudan. Kan åtminstone säga så mycket att det inte blir nåt som behöver klippas och klistras och redigeras! Det har jag varken tid eller ork med i år.

Annars har jag väl inte så mycket på hjärtat. Tyckte att jag behövde skriva av mig lite, så ni vet var jag står. Kan tipsa er om att följa mig på Instagram, där brukar jag åtminstone vara lite aktivare! heimimmi heter jag där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar